In English IN ENGLISH
Il portale dedicato all'apprendimento della lingua inglese
IN ENGLISH
Il portale dedicato all'apprendimento della lingua inglese
In English

Imparo sul Web

Per accedere inserisci username e password

Se non sei registrato scopri cos'è ImparosulWeb la proposta di risorse digitali Loescher.

Se sai già cos'è ImparosulWeb puoi procedere direttamente alla registrazione tramite il seguente collegamento:
Registrati
indietro
Materiale Didattico

Gen Y


1000 Australian workers were interviewed, by the Mercer What's Working Survey? Gen Y, it was found, were some of the least happy in the work force. They have suffered a bad reputation as being the 'Lazy Generation,' but this survey would indicate that they appreciate being challenged.

Fifty two percent of workers aged between 25 and 35 were seriously considering leaving their jobs because of a lack of job satisfaction. They tend to take a 'zigzag' approach to career advancement. Gen y, prefer to take a side ways step and learn new skills which would enable them to be promoted into new areas within a business. They like to be continually leaning new things and being stretched.
.
Furthermore, Gen Y like to know why they are doing the work they do and at times ask the question “why do you want me to do this at all?”

To replace a worker is costly. So, in order for employees to keep their younger workers, they need to create strategies to keep them challenged and create opportunities for them to move into other areas within the same company.

Exercises

1) a. What reputation does Gen Y have?
  b. Why do 52 percent of Australian workers between the ages of 25 and 35 consider leaving their jobs?
  c. In your own words, what is a the 'zigzag' approach younger workers take to advance their careers?
2) a. What are some of the key words used in this article?
  b. Write a summary of this article using these keys words.
3) a. Who are Gen Y?
  b. In pairs, find out the names given to three other generational groups and what years they are linked to.
  c. What chief characteristics can be identified in each of these groups?
4) a. In groups discuss what you understand career advancement to mean?
  b. Continue the discussion by choosing a business or a profession with a top position. Discuss where the person heading for that top position could start out and what zigzag positions they could work in, in order to work their way to the top and learn how the entire enterprise functions.
  c. On an A3 page make a flow chat depicting the career advancement including time frames you think are appropriate for each level. The positions don't have to exist in real life. Be as creative as you like.

Ti potrebbero interessare anche


Almanacco di attualità - edizione 2024
Nostre pubblicazioni

Almanacco di attualità - edizione 2024

Destinatari: scuola secondaria di primo e secondo grado
Spesso ci chiediamo come facciano gli adolescenti a comprendere la realtà che li circonda e i molteplici problemi e avvenimenti, quasi sempre...
Approfondisci
Su questo sito usiamo i cookie. Se continui a navigare, lo fai secondo le regole spiegate qui. Altrimenti puoi consultare le preferenze sui cookie e decidere quali attivare.

Personalizza Cookie

Cookie tecnici sono assolutamente essenziali per il corretto funzionamento del sito web. Questi cookie garantiscono le funzionalità di base e le caratteristiche di sicurezza del sito web.

Sempre attivi


Cookie statistici ci aiutano a capire come gli utenti interagiscono con i siti web Loescher, raccogliendo dati di navigazione in forma aggregata e anonima.

Cookie per pubblicità mirata, possono essere impostati tramite il nostro sito dai nostri partner pubblicitari. Possono essere utilizzati da queste aziende per costruire un profilo dei tuoi interessi e mostrarti annunci pertinenti su altri siti. Non memorizzano direttamente informazioni personali, ma sono basati unicamente sull'individuazione del tuo browser e del tuo dispositivo internet. Se non si accettano questi cookie, riceverai una pubblicità meno mirata.